Rygghelvete!

publicerat i Allmänt;
Idag var jag som jag tidigare skrivit hos en ny sjukgymnast. En jobbarkompis talade gott om detta ställe och jag tog då kontakt och jag har bara positivt att säga!
 
Jag trodde som jag tidigare har erfarenheter av att de skulle vara på en halvtimme. Men detta var på 1 timme vilket va himla bra. Man behövde inte stressa och han tog sig tid att lyssna och hjälpa! Vi började prata och gick igenom hela min tid av ryggont. De började i Februari 2012 så jag har gått ett tag nu. Smärtor dagligen! 
 
När vi pratat länge och han frågat massor av frågor så gick han igenom ryggen genom massa övningar och känningar. Han la sedan upp en plan på hur vi ska arbeta med min rygg. Min tanke på att börja gymma med Elina och Malin är körd! Får absolut inte börja gymma på "vanligt" gym utan någon sjukgymnast i närheten. 
 
Han kunde inte säga något riktigt precis på vad de är utan de är ju att jag är himla svag i ryggen sen mina tidigare ryggskott. Även att de kan ha blivigt något tokigt efter de. 
 
Jag har nu fått massage och tryck på ryggen vilket gör att jag har nu en ännu värre smärta än innan jag kom dit. Smärtan drar även ner i höger ben.. Jag har fått ett träningsprogram med mig hem och en rund avlång belansgrej som jag ska ligga på rygg på och balansera genom massa olika övningar. Ska även inhandlas 2 kgs hantlar hem då jag behöver ha de i min träning. Dessa övningar ska (MÅSTE) göras minst 1 gång om dagen.
 
Ska tillbaka om en dryg vecka och följa upp. Sen efter ett tag kommer jag få träna med min sjukgymnast på deras gym och lära mig speciella övningar som jag ska börja göra på deras gym 3 gånger i veckan. Alltså så får jag inte göra egna övningar hemma eller på vanligt gym. Vi kommer även fortsätta med massage och tryck på ryggen..
 
Allt känns bra planerat och de va såhär jag ville att de skulle bli (förutom att jag trodde jag kunde börja gymma med mina vänner). Ville ha övningar och veta vad jag får och inte får göra! Jag känner mig trygg med min sjukgymnast och han kändes kunnig! Nu är de bara att kämpa på för jag ska fan bli frisk i min rygg!
 
 

Kommentera inlägget här :