Naglar!

publicerat i Skönhet;
Yes! Nu har jag gjort iordning naglarna! Jag tog tid på mig så lacken fick torka ordentligt. Annars brukar jag få skynda på för jag gör de alltid när jag är stressad!
 
Tänkte visa lite steg för steg och vad jag använde mig av!
 
Började med att först ta bort gammalt nagellack och göra iordning nageln. Gör den ren helt enkelt!
Sedan så satte jag på tipparna långt ut på nageln (ser dock ut som om mina sitter jättelångt in på bilden). Mina tippar har som en kant så de är lätt att hitta vart man ska sätta dom så dom sätts lika långt in.
 
 
Jag klippar av dom med en speicell nagelklipp för tippar. Dock har jag tappat bort min så har fått gjort en nödlösning i form av en annan nagelklipp (ingen sax utan en sån där annan). Men har av dom i lite längre längd än vad jag vill ha dom. Filar sedan ner alla kanter på nageln och även filar till så jag får rätt form på naglarna som jag vill ha (då filar jag även till så dom blir i rätt längd).
 
 
La sedan på ett stärkande lack så de fick torka in och även stärka upp den nya nageln. Efter de torkat la jag på två lager av de lacken jag ville använda mig av. I mitt fall idag rosa glitter på alla naglar förutom ringfingrarna där de blev en rosa färg. Låt alltid färgen torka ordentligt innan man lägger på ett lager till (ofta de jag gör fel då jag stressar och då kladdar de bara).
 
 
La sedan på lim på nageln som bara var vanlig rosa och la sedan på pärlor för hand. Ville ha mycket så de blev de! Efter de torkat in så la jag på ett lager lim över de för att de ska hålla. På med ett genomskinligt lack på alla  naglar innan jag slutligen tog på en olja över naglarna och massagera in den!
 
 
De lacken jag använde mig av är: Lim från Depend (med pensel), stärkande lack från Essie, rosa glitter från Colorclob, rosa lack från Isadora (nr 753 Rosette), genomskinligt lack från Isadora (nr 600 Clear) och tillslut en olja från salongen där jag gjort naglarna några gånger. Kan inte svara på märke!
 
 
Viktigt att anävda bra filar! Mina är från salong och då kostar dom lite mer men är jävligt bra och håller mycket längre.
 
Pärlor kan man få tag på billigt lite överallt numera. Såg senast idag att H&M hade fått in! Kanske ska testas någon gång?? Jag använde mig av en palett med flera olika storlekar men jag använde mig av den andra storleken av sex möjliga.
 
 
Jag ska blir bättre på att visa när jag gör något nytt som har med naglar att göra. Har hört att folk vill se de :). Ska även visa lite mer av vad jag använder mig av! 
 
 
 

Kommentera inlägget här :