Älskade Findus <3

publicerat i Allmänt;
Som jag skrivit så blev våran fina Findus en ängel i tisdags. Kl 15.51 flög han iväg till himlen.
 
I måndags bestämdes de att han skulle tas ifrån oss. Han har varit dålig nu sista tiden och blev mycket värre i helgen. När jag fick veta de i måndags stannade tiden. Han som funnits där hela min uppväxt och har varit en sån fin (lillebror som jag alltid kallat honom). Jag var så liten när han kom in i min värld att jag inte minns tiden innan honom. Men jag minns när jag satt där i bilen medans dom hämtade honom ifrån uppfödaren. 
 
Vi har så jävla många fina minnen med honom. Lovar att alla bara har gott att säga om honom. Vårat lilla lejon som han kallades ibland. Har har fått så himla många smeknamn av vänner och bekanta. 
 
Jag hade bestämt mig för att inte vara med hos vetrinären. Jag sa hejdå redan för ca 2 veckor sen. Men sen när jag fick veta detta i måndags åkte jag hem till mina föräldrar för att ta ett sista farväl. 
 
Kl 14.30 ca i tisdags bestämde jag mig att visst vara med. Så åkte snabbt hem från jobbet och bytte om till svarta finkläder och var hos vetrinären till kl 15.15. Där mötte jag min pappa, bror och hans fru. Vi var alla med honom och höll i tassarna under hans sista andetag. Så kl 15.51 tog han farväl från oss. 
 
Jag kan inte beskriva hur mina känslor är just nu. Gråter floder här hemma! Detta inlägg har redan tagit en evighet att skriva..
 
Vi hade sen en fin begravning av Findus. Krille hade gjort en fin kista som vi sedan skrev på och la även lite grejer till honom i. Han har nu en fin plats där han vilar och som vi kan åka till för att sörja. 
 
Våran älskade ängel. Du är förevigt älskad <3
 
 
Rosor från mig, Anders, mamma, pappa, Krille och Andrea <3
 
 
Måste berätta en sjuk sak om i tisdags. När jag vaknade och åkte till jobbet tänkte jag "nej va synd att de ska vara mulet och dåligt väder denna dagen". Exakt samma tankar hade min bror tänkt. De var mulet hela dagen MEN. När vi kommer ut från vetrinären med Findus så lyste solen riktigt starkt och fint. Då sa jag "-nu vet vi att Findus har de bra. Himlen blev glad över att få ha våran fina kisse hos sig. Han blev välkommen!" Så jäkla sjukt! De va som ett tecken! Sen när vi grävde för kistan va de ganska dåligt väder igen men så fort allt var klart och vi skulle säga hejdå för att åka hem så började solen lysa igen! Vi valde också en plats åt Findus i solen och de va så fint. <3 Även när vi åkte hem så va de så sjukt med regnbågen/arna. Har aldrig sett något liknande förut gällande regnbågen. Så himla häftigt!!!!
 

Kommentera inlägget här :