Om gårdagen tisdag

publicerat i Allmänt;
Tänkte skriva några rader om gårdagen!
 
Jobbade 7.30-13. Bilen stod hos pappas kompis för lagning så mamma körde mig till jobbet och så hämtade pappa och mamma mig efter. Hem en sväng till Gosboll innan de var dax att åka ner på stan till Systemet för att köpa några öl till han som skulle laga bilen. Köpte även med mig en liten flaska vin till kvällen med Malin. Handlade även för mitt presentkort jag fick av Dennies. Ska visa sen vad som inhandlades för de. 
 
Vi åkte sen hem till han som skulle hjälpa mig med bilen. Eller vänta.. Först hämtade vi ut grejen som skulle bytas. Väl där behövde jag inte vara med eftersom jag ändå inte gör något vettigt i sånna saker så åkte till ÖB och Rusta för att inhandla grejer hem. Bilen kom sedan pappa med helt lagad hem till mig. Glad som tusan! De va bara en grej som var tvungen att bytas ut. En grej för 79 kr så de blev billigt och bra!
 
Bytte lite gradiner och grejer här hemma igår innan de va dax att åka för att hämta Malin på hennes jobb. Vi bestämde oss för att vi skulle köpa mat ifrån och åker dit. På vägen hem mitt på bron inne i centrum så lägger bilen av. Helt! Lysena funkade en stund sen la dom också av. Dvs att inte ens varningsgrejen funkade då. Fick ringa pappa i panik så han, farfar och farmor kom förbi. De visade sig bara vara en grej på batteriet som hade suttit löst som man va tvungen att skruva åt så funkade den kanon sen! Tackar fan för att jag inte var längre hemifrån när sånt händer!! 
 
Sen åkte jag och Malin hem för att käka gott och dricka lite vin. Pratade massor och åt god cheesecake till efterrätt. Prata massa om våran Stockholmsresa vi ska göra :). Fick de av henne i present! Så jävla nice de ska bli!!! 
 
De va min dag igår. Älskar när man hinner så mycket på en dag. Låter kanske inte mycket men hann med massor hemma igår så de känns jättenice!
 

Kommentera inlägget här :