Midsommar i Skåneland!

publicerat i Allmänt;
Halloj där!

Min app på mobilen för att blogga har inte fungerat sen jag kom ner till Helsingborg så därför har jag inte kunnat uppdatera. Men jag är iallafall i Skåne för att fira midsommar.

Kom ner igår med nattbussen. Kl 01.00 avgick den från Norrköping & jag va framme kl 06.15 i Helsingborg. Bussresan gick bra förutom att jag vakna vid varje stopp. Sov en stund när Anders hämtat mig för att sedan förbereda inför firande av midsommar.

Folk börja komma hit (till min svärfar) kl 12. Vi lekte lekar, åt mat & hade de allmänt trevligt! De va folk även jag kände så de va kul! Dock va inte vädret lika roligt. De spöregna enda fram tills kvällen då solen titta fram en liten stund innan nedgång. Kyligt hela dagen! Men med alla människor, lekar & allt så blev de en bra & trevlig midsommar iallafall! :)

Vet inte riktigt tiden när vi la oss. Kanske 01.30?! Vakna vid 10.30 av att Anders & gänget skulle iväg för att golfa. Somna om så fort de åkt. Vaknade vid va 15.30. Skönt att få sova igen den förlorade sömnen man fick bl.a på bussen. Men ännu ligger jag kvar här i sängen då dom inte kommit hem ännu. Skönt att bara slappa!

Här kommer då några bilder från gårdagens firande.

 
Bild på mig nyfixad inför dagens midsommarfirande! (kransen är fejk då jag har fobi mot småkryp)
 
 
Fina placeringskort :)
 
Tipspromenad :) Fick bara 3 rätt av 10 :(
 
Blåsrörslek! :)
 
Solen nådde tillslut oss också!
 
Anders hade varit så duktig att bakat kladdkakemuffins till kvällen :) Så goda så nu slipper han inte undan ;) 
 
Fina dekurationer till borden Jenny gjort.
Klockan va runt solnedgång :)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av MALIN:

Vad söt du är Linnea! <3

Svar: Tack söta du :) Måste ses snart!!! <3
Linnea

Kommentera inlägget här :