Operationen i torsdag

publicerat i Allmänt;

Jag kom på att jag inte berättat om hur de gått efter operationen.

Det började med att jag var inne på sjukhuset kl 08 på morgonen för att få lugnande. (något jag var tvungen att ha med tanke på att förra gånger var de tre stycken plus läkare som fick hålla fast mig). Fick ganska stark dos så jag somnade i väntrummet bland folk. Blev väckt en timme senare då jag va helt borta. Väl inne i salen gjordes ungefär samma sak som min förra operation. Bedövning (som gick mycket bättre än förra gången) för att sedan utföra själva ingreppet efter en stunds värkan av bedövningen. För er som inte hänger med så har jag nu gjort om min operation i tån då jag gjorde en i Oktober som misslyckas + gett komplikationer. Iallafall, jag va ganska lugn under hela ingreppet, lite gråt & hela jag skaka men annars helt okej.
Men doktorn klantade sig lite då jag nu fått en brännskada på tån bredvid den opererade tån :/

Efter ingreppet fick jag vara kvar en stund för att sedan åka hem. Väl hemma så hade jag foten högt för att stoppa lite av blödningen då de genast blödde igenom. Men, fick aldrig ens i närheten av så ont som förra operationen. Jag va i skolan efter operationen i torsdag också! Jag bara väntade på den värken jag hade förra gången.

Allt har gått supebra efter operationen. Va ute & dansa i fredags eftersom de var mösspåtagning. Kryckorna stallde jag & så dansa jag på en ½ fot :) Gick jättebra! Inte så ont heller! Även dessa dagar efter har varit bra. Gick bara lite på kryckor torsdag, fredag & lite lördag. Inget mer efter de! Lite skillnad från förra gången då jag hoppa fram i ca 6 veckor :/ Så nu har jag fått tillbaka hoppet om att jag ska kunna ha de högklackade jag vill ha på studenten!

Kommentera inlägget här :